ConeyIsland

Man kan ju inte direkt klaga på att det inte finns något att göra i den här fantastiska staden !
Igår bestämde vi oss för att ta tunnelbanan i nästan en timme ut till Coney Island.
Det var helt fantastiskt kitschigt, livligt och underbart ! Vi år chilidogs på det kända Nathans,
gick på New York aquarium och dog över alla söta djur (jag iaf). Sedan tog vi tunnelbanan
till Chinatown där jag fyndade en väska (utan att pruta, till Ps förfäran), åt dumplings
och promenerade till Little Italy och sen vidare hem genom Nolita och Soho.
Idag är det shopping som står på schemat, hoppas jag hittar en finfin klocka !!
 
Välkommen till Coney Island!
Promenerade ut på piren, där en massa folk stod och fiskade.
En hel del personer badade trots att det för en gångs skull inte var super varmt.
Himla vackertJag var lite orolig för att trilla baklänges, men det gick bra.
P var sjukt nöjd över att vi skulle äta på Nathans.
Det blev deras berömda chili-dogs. Alltså korv med köttfärs och ost på, jag är inte frälst.
Men herren såg nöjd ut.
Sen blev vi lite trötta på Coney Island och bestämde oss för att gå på aqvariet och titta på rockor, hajar och andra mycket sötare djur.
Som till exempel den här söta uttern som låg och sov flytandes på rygg.
Men det bästa djuret var lätt valrossen !
Han tryckte upp sig mot rutan och..sket ! Alla som stod där fick världens skratt attack !
Maneterna var oxå väldigt fina och självlysande.
På Kvällen gick vi ut och åt, P drack sjukt många öl.
Och åt en massa förrätter till middag.
På väg till Time Square gick vi förbi NY public library som var om möjligt ännu vackrare på kvällen.
Den här staden är magisk.
Att trängas med tusentals andra turister var kul i ungefär en kvart..
Så vi gick därifrån och drack drinkar istället.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jättekul att läsa! Längtar tillbaks!!! Jag gillade den sovande uttern bäst :-)

2012-08-20 @ 15:44:17
Postat av: Sanne

Guud vad mycket roligt och häftigt ni verkar få se under bara EN endaste dag! Coolt :)

2012-08-20 @ 17:51:17
URL: http://theennas.blogg.se
Postat av: Anonym

Det verkar som ölen passade Herren. Korven såg god ut.

2012-08-20 @ 19:15:02
Postat av: Anonymen var Boa

Anonymen var Boa

2012-08-20 @ 19:16:55
Postat av: mor

Fortsätt att ha roligt, och vi ska avunds. Puss och kram

2012-08-20 @ 20:48:59
Postat av: Olle-Utter

Tänk om det hade varit två uttrar som sov och höll handen, dåhade det ju varit som vi <3

Svar: hahah jag tänkte på d när jag tittade på honom
Nadja

2012-08-20 @ 22:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback