NewYorkSkyline

Dagen började med regn, planerna som inkluderade ett besök i Williamsburg
och Brooklyn flea började planeras om intill den öppna spisen vid frukosten.
Men lagom tills vi hunnit snygga till oss, sprack himlen upp och staden bjöd 
på bästa vädret (så pass bra att jag brände mina axlar).
 
Det var härlig att promenera på blöta, avspärrade gator där något sorts lopp pågick.
Union Square ligger ungefär 10 minuters promenad från hotellet, hit gick vi för att ta tunnelbanan till Williamsburg.
Men först investerade P i ett par skor på Nordstrom rack som matchar mina.
Kikade in på en loppis där de bland annat sålde gamla fotografier på folk, weird.
Marknaden var visst en mat-marknad, jag hade missuppfattat lite och blandat ihop två olika platser. Men det gjorde verkligen ingenting..
..för att jag fick äntligen smaka en efterlängtad lobster roll.
Detta är alltså hummer i korvbröd med smält smör.. OMG jag skulle kunna skriva nåt riktigt olämpligt om hur gott det var, men det gör jag inte.. ni får gissa er till det.
Satte oss på stranden och tittade på världens finaste utsikt ett tag, och lyssnade på när en kille sjöng "happy birthday" till sin flickvän..soul-style ! 
Köpte det finaste armbandet på "artists and fleas"
Sen tog vi färjan till Wallstreet.
Williamsburg bridge.
Brooklyn bridge.
Gick förbi Tiffanys där jag låtsades äta frukost..
I battery park var där en man som matade ekorna ! Tyckte det var fint så var tvungen att ta en bild, eller fem. 
Efter en runda på century 21 (där P förövrigt ville ta livet av sig själv) åt vi lite sushi.
 
Nu hänger vi lite på hotellrummet innan vi dra ge oss ut i jakt på mat.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fint! Kan du äta ungefär sjutton lobster rolls åt mig också?

Svar: eh i will
Nadja

2012-08-19 @ 12:18:24
Postat av: mor

Fantastiska bilder.
Molly hade träffat några nya killar i olika storlekar, tyckte att det var bar

2012-08-19 @ 14:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback