Base

Det verkar som att folk helt har missat det här med baslack. Därför tänkte
jag skriva och informera er lite om varför det är så himla bra att använda det.
 
Nagellack innehåller pigment, som kan missfärga nageln, alltså göra den gul.
Detta är inte bara fult utan det påverkar nagellackets färg, exempelvis kommer
en ljusrosa färg bli aninen organge på en gul nagel. Dessutom gör ett baslack
att nagellacket fäster jämnare och bättre på nageln ! Så det är himla dumt 
att skippa detta steg !
 
 
Bilder kicks.se
 
De här baslacken från Essie är mina favoriter. De är både skyddande och 
vårdande, dessutom till ett överkomligt pris av 145 kr. Om man är i USA
ska man passa på att shoppa Essielack för typ 9 dollar, detta är de
bästa lacken ever. 

Kommentarer
Postat av: Mie

När jag kör på baslack, två lager färg och topplack så tycker jag att det blir så himla tjockt. Flagar lätt av och torkar ju aaaldrig. Vad gör jag för fel? Vänta längre mellan appliceringarna? Hur länge?

Svar: Hm det har ju mycket att göra med vilka produkter man använder, finns ju mer eller mindre bra kvalitet. Jag kör exempelvis alltid bas från essie, två lager av nåt lack sen topplack från sashe vite. Det senare tränger ju genom lacket och får det att torka på nån minut, så det problemet har jag aldrig haft med mina produkter. Jag förespråkar verkligen snabbtorkande topplack, för annars blir det som du säger.. det torkar aldrig och man smetar alltid ut lacket.
Nadja

2012-11-08 @ 16:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback