SevenForAllManKind

På måndag är det hela 7 år sen han och jag blev Vi. Jag var bara 17 år 
och trodde aldrig att någon skulle kunna älska mig precis som jag är. 
Jag kan inte och vill inte föreställa mig ett liv utan honom.
Det finns ingen annan, där finns bara du. 
 
Anyways, eftersom våra scheman inte alltid sammanfaller bestämde vi oss
för att fira med en middag igår. Och eftersom vi båda älskar att laga mat,
stannade vi inne och gjorde precis det ! Så här har ni, lite inspiration ifall ni vill
försöka er på blåmusselsoppa och lammrack med potatisgratänd och rödvinssås.
Köpt ett gäng blåmusslor, tvätta de ordentligt och kasta alla som är sönder samt de som inte sluter sig när du knackar på de. 
Hacka lite grönsaker (typ fänkål, selleri, vitlök och morot), fräs i lite olja.
Häll på grädde och vittvin, koka våldsamt ett par minuter tillsammans med musslorna. 
Plocka bort musslorna och sila soppan, lägg upp musslorna och häll sedan på vätskan samt strö över persilja ! 
Duka fint, tänd en massa ljus och bara njut av soppan ihop med någon du verkligen tycker om ! Vi åt förräten innan vi började på huvudrätten, då all grädde gör en ganska mätt !
Salta, peppra samt krydda lammet med andra kryddor (om du vill).
Gnid in det med olja !
Bryn det tills det har fått en fin färg !
Lägg i ungsform och stek det till förslagsvis 55 grader (om du gillar rosa kött).
Under tiden som lammet steks gör du en kickass rödvinssås, genom att bryna en massa lök (egentligen scharlotten lök) i en massa smör, häll på rödvin, vatte, kalvfond, socker, samt kryddor (P förorenade mitt mästerverk med lagerblad). Sila och red såsen.
Skär upp lammet ! 
Tadaaaam ! Ibland kan lamm smaka lite kofta, någon som vet vad det beror på ? Men det ser liksom så fint ut att man inte bryr sig och låtsas inte om det och tar lite extra rödvinssås för att saskera koftsmaken. Mums !

Kommentarer
Postat av: Boa

Ser ju fantastiskt gott ut. Ni skulle satsa på en egen restaurang. Så hade ni alltid en kund i lokalen. Lycka till........

2012-10-27 @ 20:01:59
Postat av: mor

grattis gotte grisar. det ser mmmmm gott

2012-10-27 @ 20:06:31
Postat av: L I L I J A

Åhhh, så tjusigt!

2012-10-27 @ 20:28:45
URL: http://lilija.com
Postat av: ida

wow ser gudomligt gott ut

2012-10-28 @ 08:15:44
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se
Postat av: Citrin

Åh så fint! :)

2012-10-29 @ 10:21:11
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Gud vad gott!

2012-11-20 @ 07:44:57
URL: http://yvonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback