WaxOnWaxOff

Att vaxa eller inte vaxa, det är frågan..
 
Vem orkar egentligen gå runt med lurviga ben och vänta på att håret ska bli 
tillräckligt långt för att kunna vaxas bort ? Oftast inte jag, men ibland 
som till exempel när jag ska på semester (och lägger hellre min 
tid på att dricka parasoldrinkar i solstolen än på att raka benen) passar
jag på att vaxa. Tänkte därför tipsa er om mitt favorit vax.
 
 
Oftast kör jag på Veets Easygrip ready to use wax strips som jag tycker funkar 
himla bra. Man bara gruggar de mellan händerna och sedan kör man, de funkar
dessutom på hår som är så kort som 1,5 mm ! (True story)
 
Men nyfiken som jag var köpte jag Veets delightful gel wax. Det fungerade 
tyvärr inte alls för mig, kanske för att man måste ha låtit håret växa ut
till 5mm (hur lång tid tar det egentligen ?). Så detta vaxet kommer jag inte 
att köpa igen utan jag kommer köra troget på mina strips. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback