FallingDown

Just nu brottas jag inte enbart med en jäkla förkylning, men även en 
big time tenta ångest.. vi går inte närmare in på det. Den senaste veckan 
har jag alltså inte gjort annat än pluggat, snorat och gråtit. Kändes ett tag 
som att jag skulle gå in i vägen av alla måsten och allt ansvar.
 
Sen kom jag på en sak, vi har möjligheten att gå in i väggen ! Man kan 
bränna ut sig och ta en paus.. det är inte många andra som kan det.
Folk i andra länder har inte den möjligheten, för då skulle de och deras familjer
hamna på gatan. Så de får bita ihop och jobba på, och aldrig känna efter..
 
När jag tänkte så kände jag mig istället tacksam för alla de möjligheter jag har..
typ att jag får utbilda mig gratis, att jag har ett extrajobb som jag gillar, att jag 
har P som är min klippa som alltid stötar och håller mig kvar på jorden och
massor med andra himla fina och bra saker..
 
..och även att jag kan gå in i väggen..det är en möjlighet..
 
Nu kommer många nog missförstå mig, och tro att jag menar att man
väljer att gå in i väggen. Det säger jag absolut inte. Jag menar bara
att jag är tacksam för att leva i sverige där vårt social skyddsnät tillåter
oss känna efter och få vara människor som inte orkar hur mycket som helst. 
 
 
Bild// harpers bazaar turkey
 
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Ania

Jag vet inte jag, även i Sverige är det ofta väldigt tufft och ibland är skyddsnätet inte mer än en maläten gammal trasa... Men det kunde varit värre, det kunde det ju. Hmm.

Så tråkigt att du mått dåligt på sistone bästa Nadja <3 Jag hoppas det går uppåt nu! Och hör av dig om du behöver nåt! Och annars med, vi borde fika eller dricka vin ihop snart... :) Kramar <3

2013-01-13 @ 18:20:36
URL: http://nolovestory.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback