HappyNewYear

Igår firade vi nyår med fin fina vänner, jag och P stod för värdskapet
och bjöd på snittar, trerätters och drinkbuffe med bland annat appletinis på
menyn. Jag har stora förväntningar och förhoppningar på 2013.
Vi började middagen med gratinerad hummer, här lägger P på vitlöks- och persiljesmör.
Sen river man över parmesanost och kör de i ugnen en stund.
Och så här tjusiga är de när de kommer ur ugnen ! 
Vi serverade de små rackarna med aioli.
Min medvärd, jag fastnar tyvärr sällan på bild då det är alltid jag som är bakom kameran.
Vi hade dukat med ljus, blommor och en massa silverstjärnor !
Till huvudrätt blev det oxfile med potatis- och jordätskockspuré samt hemmagjord bea och rödvinssås.
Vitchoklad panacota med passionsfrukt till efterrätt, sedan flyttade vi undan borden och dansade tills klockan blev 4, men det finns det inga bilder på då jag var för upptagen med att ha kul ! Hoppas era nyårsfiranden var lika lyckade!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grann påg

2013-01-01 @ 20:12:54
Postat av: ida

så mysigt de ser ut, o sjukt gott, vi hade med middag me vänner, så mysigt ! gott nytt på dig !

2013-01-02 @ 07:58:18
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se
Postat av: L I L I J A

Vilken mat alltså :D NOM!

2013-01-02 @ 15:30:13
URL: http://lilija.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback