KickStart

Jag har testat Biotherms SkinErgetic mask, och tänkte dela med mig av mina 
tankar kring den. Jag älskar hela skinergetic serien, gillar tanken med att 
produkterna är väldigt naturliga, avgiftande och lystergivande för trött hy.
Jag älskar konsistensen samt doften på både dag- och nattcremen.
 
Masken utlovar att den ska bekämpa trötthetstecken, ge fylligare hud samt
ge massor med lyster. Jag tyckte om masken i sig, men jag avskyr förpackningsidén.
Den kommer i 8 stycken engnångs förpackningar som ska vara lätta att bära med sig, 
var tusan är tanken att man ska bära med sig den till ? Göra en liten ansiktskur på 
bussen? Nä, det känns faktiskt om slöseri! Jag hade föredragit en tub, så man själv
skulle kunna doser, istället för att slänga hälften av engånsförpackningen då den
innehåller alldeles för mycket produkt för ett tillfälle.
Själva produkten var toppen dock ! 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Nadja!

Tänkte att du kanske har något tips om hudvård att dela med dig av? Jag har (tror jag - efter vad en hudterapeut sagt till mig) en torr och känslig hy. Jag har använt Biotherm Aquasource dagkräm + aquasource nuit sen i höstas, men har sedan dess fått flera utbrott av finnar. Jag slutade använda dagkrämen (eftersom den egentligen är anpassad för normal/bland-hy) och använder just nu bara nattkrämen (alltså även på dagen) och det känns som att det börjar bli bättre igen. Men jag kan ju inte fortsätta såhär i all evighet. Vad för dagkräm vågar jag prova nu? Och bör jag även byta nattkrämen? Jag är så himla trött på att ha dålig hy! Tips?

Svar: Hej Malin. Aquasource är en fantastisk cremen men den är tyvärr inte anpassad för känslig hy. När man är känslig ska man försöka undvika sånt som kan irritera typ parfym, färgämnen och i vissa fall parabener. Biotherm har en crème som är anpassad för känslig hy och är väldigt lugnande. Tyvärr utgick den för väldigt torr hud alldeles nyligen men kanske räcker denna då den är återfuktande iaf.http://www.kicks.se/biotherm/hudvard/ansikte/dagcreme-c188/aquasource-biosensitive-hydrator-creme-for-normal-blandad-hud-p7406?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7cHJvZHVjdF9rZXk7Mzg3NDU2ODM

Även Clarins har en serie för känslig hud, alltså utan parfym även de här produkterna (liksom biotherm) är väldigt naturliga.
http://www.kicks.se/clarins/hudvard/ansikte/dagcreme-c188/gentle-day-cream-p97?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7cHJvZHVjdF9rZXk7MDE2OTYxMjk

Om du vill ha ett billigare men absolut sjukt bra alternativ så är Lumene nåt för dig. Allla deras produkter är MINST 80% naturliga och väldigt effektiva. De har också en serie för känslig hy.
http://www.kicks.se/lumene/hudvard/ansikte/dagcreme-c188/sensitive-touch-daily-moisture-cream--p24428?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7cHJvZHVjdF9rZXk7NDQyMDE5Nzg

Finns en hel serie med rengöring, toner, creme, serum samt ögoncreme ! Kanske är att föredra om du ska byta ut hela alla dina produkter. Kan ju vara bra att vara snäll mot huden även när du rengör den =)

Lycka till
Nadja

2013-01-09 @ 17:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback