SeaWorld

Man fick ett gratis inträde på nästan vilken annan park som helst när man köpte biljetter
till Discovery Cove. Vi valde Sea World, P ansåg det var den perfekta blandningen av
djurpark och nöjesfält. Hade en mycket kort men väldigt lagom och trevlig dag där, innan
vi köre mot St Augustin där vi befinner oss nu.
 
P var excited över att få se Shamu, vilket vi dock aldrig gjorde då det var för varmt för att trängas med en massa barn.
Vi började istället dagen med att åka "the manta", alltså min nyfunna självbevarelse drift gav mig nästan en  panikattack när de precis hade spänt fast mig. Men när jag hade bestämt mig för att släppa "jag kommer att dö, skiten kommer gå upp och jag kommer att dö" tankarna var det riktigt roligt !
Sen var det en välförtjänt frukost i form av en sjukt äcklig macka som stod på schemat!
Sen var det dagst att kolla på hajarna !
Hade bara med kompaktkameran in i "tuben" och den var inte sjukt samarbetsvillig. Men det var så coolt att gå där när hajarna simmade förbi och över en !
Man kunde också kolla på de uppifrån, undrar om de andra besökarna uppskattade vår fina hajen theme song varje gång en haj kom upp med fenan över vatten..
Vi hittade en låtsas Shamu och lekte "free Willy".
"Jump Willy!!! You can do it".
Mollys kusin verkade lite trött.
Flamingos är himla märkliga fågnar, men väldigt fina.
Alltså hur glad blev jag när jag insåg att mitt absoluta favorit djur finns på Sea World?
Kolla det söta lilla tjockisansiktet liksom <3
Om ni inte har sett "manatee honk" på youtube..DO IT !
Där finns också mycket finna sälar och sjölejon !
Så himla bra att man kunde köpa fisk som man kunde mata de med !
 
 

Kommentarer
Postat av: Boa

Ser jättefint ut.

2012-08-26 @ 09:13:43
Postat av: mor

Ja, fint och härligt. Ha en bra resa. puss

2012-08-26 @ 10:24:33
Postat av: Mary

Så många fina djur :)

2012-08-26 @ 13:24:27
Postat av: Natasha

Åh, har alltid velat åka dit. Ser så härligt ut!

2012-08-26 @ 23:49:16
URL: http://teenagebattlefield.devote.se
Postat av: Ania

Haha nej jag tycker sånadär manatees ser lite läskiga ut... :( Men hajarna ser sjukt coola ut!!

Fina bilder ni tar!!

2012-08-27 @ 08:10:15
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hahahahaha jag döör, manteee;))) jag hade garvat ihjäl mig om jag sett en sån i verkligheten, hoppas du tog hans autograf;) hahaha

2012-08-27 @ 12:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback