TheDayBeforeTheDay

Klev ut i en stad full av möjligheter, en stad med klibbig luft, en stad som precis vaknat. Tog ett morgontåg upp till 86th tillsammans med diverse klienteler och steg av med enbart turister. Men med listiga och långsamma steg hamnade vi på efterkälken och hade sedan trottoarerna för oss själva. Men till slut hann  listigheten upp oss och där stod vi, eller rättare sagt satt vi på trappan till the Met och lyssnade på akapellasång från fem härliga gubbar.
 
Styrde sedan våra Nikes mot Madison Ave, för att kolla in överklassen, inte den överklassen, utan den ÖVERKLASSEN. Hus för $ 25.000.000 och så vidare.
 
Nadja satte nog sin lemonade i halsen när P helt plötsligt nämnde att på andra sidan gatan ligger något som du brukar tjata om. Med stora ögon så svalde N och läste " Laduree". Amazing. Dock är Nadjas macarons typ dubbelt så goda och hälften så dyra. Tror vi iaf kunnat baka ett par tusen för det priset vi betalade för 6 st. (140kr)
 
Med påsarna fyllda av godsaker bestämde vi oss för lunch, fick bli take away och en lunch i Central Park.
 
Eftermiddagen spenderades i SoHo, lite mode, lite värme och massa folk. Dock inga inköp. Tyvärr
 
Till kvällsfika tog vi in lite calamares och drinkar innan vi gick till upphype:ade "Blue Smoke" på "27th and Park. Nadja tog in deras All Natural Fried Chicken with Cheddar-Black Pepper Biscuit, Mashed Potatoes and Gravy och Philip tog deras Rib Sampler, I now believe the hype. Till efterrätt så slank en  banankaka ner tillsammans med en kopp java.
 
Utanför Metropolitan.
Bestämde oss för att tillbringa dagen i Upper East Side och leka the rich bitches från gossip girl.
Hittade Laduree, ni vet det franska bageriet som är grymma påmaccarons !
Lycklig tjej efter att ha köpt 6st kakor för 20 dollar !
Köpte lunch som vi tog med oss till Central park ! P åt en kyckling macka och jag åt en sallad.
Självklart blev det maccarons till efterrätt ! Jag dog över hur goda de var! P hävdade att mina är bättre, men jag mistänker att det var ett försök till fjäsk.
Yummi Yummi I got love in my tummy !
Världens finaste park !
Kaffepaus.
På kvällen bestämde vi oss för att dricka drinkar i baren på hotellet innan middagen ! Jag drack en watermelon martini ! Bartendern hävdade att kärnorna skulle göra så att det växte vattenmeloner i min mage, jag hävdar att det är en omöjlighet!
Till middag blev det fried chicken för min del.
Och tre olika revben för Ps del.

Kommentarer
Postat av: mor

o va fina ni är mina barn, jag saknar er så mycket och glädjas för er skull . fortsätt att njuta. pussar och kramar

2012-08-22 @ 20:11:39
Postat av: Ania

Åh vad härligt det ser ut!! :)

2012-08-23 @ 09:03:05
URL: http://nolovestory.wordpress.com
Postat av: Hanny

helt fantastiskt att följa er, det räddar mina dagar på jobbet.. PUSS

2012-08-23 @ 12:00:04
Postat av: Olle

Tror också att dina kagor är godare! Yummy yummy you got watermelons in your tummy, hehe

2012-08-23 @ 16:38:23
Postat av: L I L I J A

Ahhh, ni ser ut att ha det så jäkla göööött :D

2012-08-24 @ 13:41:13
URL: http://lilija.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback