BeautyBalm

 
Vi har ju redan snackat lite om BB cremer här, då jag bla visade er det fantastiska resultat 
Estee Lauders version ger. Men jag tänkte utveckla lite.
 
Om man söker på BB cremer på google hittar man lite olika definitioner, men det de flesta 
verkar vara överens om är iaf att det ska vara en komplett dagcreme som ska jämna ut, ge 
solskydd, fungera som en consealer och en primer. Sen har ju olika BB cremer olika finishar,
exempelvis finns det de som mattar och andra som ger lyster. Anyways detta är vad jag tycker 
om de fyra på bilden.
 
1. Estee Lauder DayWear BB - En helt fantastiskt produkt.
Den är oljefri, har spf 35, täcker poer, blir inte glansig och är extremt vårdande.
Hade den funnits i en nyans ljusare hade jag aldrig använt något annat.
 
2. Smash Box Cameraredy BB - Den här produkten fick bäst i test av metro.
Jag tycker att den känns skön på huden, men den har inte alls samma
snygga finish som Estee Lauders. 
 
3. Loreal NudeMagique BB - Har enbart spf 12, kan inte användas utan en
creme under (förlorar liksom hela BB konceptet där), känns ganska torr på huden.
Blir dock väldigt fin effekt, jämnar verkligen ut.
 
4. Maybeline DreamFresh BB - Känns som en skön hudcreme,
men ger ingen effekt tycker jag, alldeles för lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback